イベント & ニュース
投稿日 2025年1月7日

後援:科学コミュニケーション研究会 臨時研究会「科学の信頼」

  • 開催日
    2025年1月13日

科学技術の不定性と信頼性については、世界で長く議論がされてきました。この問題について、科学技術と社会の問題に造詣が深い、ソウル国立大学のProf.Jinwoong SONGをお招きできることは大変光栄です。また、東京大学の横山教授からは、最近のJCOM特集号からデジタル時代の科学技術の信頼と不信について話題提供をいただきます。
英語講演ですが、日本語での質問も可能です。ぜひご参加ください。
*プログラムに予定されていない追加の情報提供の可能性があります。

開催日時

2025年1月13日(月・祝日) 14:00 – 16:00

講演タイトルと講演者

  • 「科学における不確実性と信頼:科学コミュニケーションと科学教育の関係」
    • ソン・ジンウン(ソウル国立大学 物理教育学部 教授/ソウル国立大学 教員教育イノベーションセンター (TEIC) 所長)
  • 「デジタル時代の科学の信頼と不信:JCOM特集号から」
    • 参考リンク
    • 横山広美(東京大学 国際高等研究所 カブリ数物連携宇宙研究機構 教授)

モデレーター

  • ユアン・マッカイ(名古屋大学 特任准教授)

実施形態

Zoom

meeting ID: 871 8020 1410

記録のため、ご参加予定の登録にご協力をください。

主催: 科学コミュニケーション研究会
協力: 公共圏における科学技術・教育研究拠点(STiPS)※予定、ほか
後援: 科学技術社会論学会


Science Communication Research Group Special Research Seminar
“Trust in Science”

The uncertainty and reliability of science and technology have long been debated around the world. We are honored to be able to invite Prof. Jinwoong SONG from Seoul National University, who has a deep knowledge of science, technology and social issues, to speak about this issue. We have planned an online lecture.Please join us.
*There may be additional information provided that is not included in the program.

Date and time

Monday, January 13, 2025 (National Holiday) 14:00 – 16:00 JST

Lecture title and speaker

  • “Uncertainty and Trust in Science: The Relationship between Science Communication and Science Education”
    • Jinwoong SONG (Professor, Dept. of Physics Educ., SNU (Seoul Nat’l Univ.) Director, SNU Teacher Education Innovation Center (TEIC))
  • “Trust and distrust of science in the digital age: From the JCOM special issue”

Moderator

  • Euan McKay (Nagoya University Designated Associate Professor)

Zoom

meeting ID: 871 8020 1410

Please cooperate by registering your participation so that we can
record the event.

  • Organized by: Science Communication Research Group
  • Cooperated by: STiPS, Center for Science, Technology and Education Research in the Public Sphere (Tentative)
  • Support: Japanese Society for Science and Technology Studies